Klar, Parat, Plant!

Hovedformålet med projektet er at få nytænkt skolens grønne kvadratmetre, så de i højere grad kan være med til at understøtte til et mere innovativt inspirerende lærings- og legemiljø.

Børnene har været med til at plante og skabe terræn, så der kommer lidt flere kringelkroge og mindre oaser fremfor ét plant område.

Eleverne er gået på med fuld kraft og de roses også af de folk der er på omkring dem til at sikre at de involveres i det praktiske arbejde.

Mandag og tirsdag er det eleverne i 6.C der er på, og onsdag/torsdag er det eleverne i 6.D der er med ude.

Allerede mandag fik vi fint besøg af borgmesteren, som kom for at erklære anlægsarbejdet for åbnet samt give en tale for eleverne, og hvor hovedbudskabet bl.a. var det; at ting man selv er involveret i at udføre og få ejerskab til, er noget man måske i højere grad også passer mere på.

Vi glæder os til at se det færdige resultat, og glæder os over at børnene udviser det gå-på mod som de har gjort!

Jørgen K. Green, faglig leder

Borgm