Velkommen til skolestartere

Vi glæder os til at danne venskaber med jer og at I danner venskaber med hinanden.
Vi glæder os til at drømme med jer, om det liv og den verden vi sammen gerne vil leve i.

Vi glæder os til at I lærer at læse og regne, og til at I oplever verden åbne sig for jer med viden, kundskaber og færdigheder.

Sammen skal vi på en opdagelsesrejse, hvor I hver især vil være en lille eventyrer og I skal finde nye veje i en ny verden

I Herlev har vi en ambition om, at alle børn skal blive så dygtige de kan.
Alle børn skal trives og have de bedste rammer for læring og en tryg start i skole.

I skolen vil jeres barn indgå i fællesskaber med andre børn og voksne.
Sammen med jer vil Byskolens lærere og pædagoger medvirke til, at børnene er trygge og udvikler sig personligt, socialt og fagligt.

Hverdagen:
Vi skal i perioden bruge tid på at lære hinanden at kende, synge, lege, tegne, og meget mere. Vi glæder os til at lære jeres børn at kende – og ikke mindst give børnene mulighed for at lære hinanden at kende.

Vi er altid parate til at høre om ”stort og småt” som kan have betydning for jeres barns trivsel.
Husk at give os besked hvis der er store forandringer i jeres barns liv, så vi har mulighed for at forstå og møde jeres barn på den bedst mulige måde.

Husk at jeres børn bærer det med de ser og hører, så tal pænt om andre børn, forældre og skolen.