Vinterferiehilsen

Selvom vi kun er nået halvt ind i februar og vinterferien banker på lige om lidt, så kan man spore at foråret er på vej. Det bliver lysere og lysere om morgenen og fuglene synger på deres helt egen facon.

På byskolen er der også et spirende liv efter samfundets genåbning. Der er gang i mange spændende projekter - se bare herunder:

1. klasserne på Eng har i midten af januar fejret 100 dags fest. Hér har de glade børn simpelthen går i 0. klasse i 100 dage, og dét blev fejret. Bl.a. med fine tegninger af 100 isvafler, mums man bliver helt lækkersulten af at se de dejlige isvafler😊

0 kl

3.C har i en periode arbejdet med kristne symboler og hér et par billeder af børnenes flotte tegninger. Emnet kulminerede med bl.a. et hyggeligt kirkebesøg i Herlev Kirke i går torsdag, hvor der også blev plads til lige at gå en lille tur rundt på kirkegården.
3d 1

1

Netop i dag skal 3.D introduceres for emnet om vores planeter og som er et emne der arbejdes videre med efter vinterferien. Undervejs i projektet skal klassen bl.a. også på en fantastisk tur til Planetariet og se en meget spændende udstilling og show, og klassens lærere er blevet lovet, at børnene på Planetariet vil blive tilbudt en særudstilling/show udover. Der er rigtig god grund til at glæde sig til dette spændende emne og til turen..
2

I 2.D arbejdes der ihærdigt med tallenes orden og rækkefølge og børnene går på med stor ildhu 😉. Som I kan se af billedet, så arbejdes der med tal og slanger i flere generationer 😉
2d

Som et led i den større renovering og ombygning på Eng, arbejdes der også ihærdigt på renoveringen til et nyt stort musiklokale. Lige nu er den eneste musik i lokalet håndværkernes nynnen samt musik fra deres radio, men vi glæder os meget til at lokalet står klart til at blive indtaget af vores dygtige musiklærere og musikglade børn, så gangene på skolen igen kan blive fyldt med toner af klassisk, pop, jazz if rock😊
musik

4.C ´s N/T lærer Camilla Reuther er I øjeblikket i gang med et spændende projekt i n/t, hvor børnene selv producerer digitale fagbøger om dyr de selv har valgt. Når disse fagbøger er færdige, så fremlægger eleverne overfor hinanden i klassen. Hér ses bl.a. et billede af en fagbog som er lavet af Mikkel fra klassen; en fagbog om tigeren, meget imponerende. Derudover arbejdes der også med fødekæder, som I også kan se et billede af. Børnene bruger et program der hedder Book-creator. Super spændende projekt, stor ros til elever og lærere for nogle meget flotte digitale bøger!
4c1

4c2

Vi ønsker jer alle sammen en rigtig god vinterferie med plads til afslapning, gode oplevelser, fordybelse og sjov og spas.